Tuesday, July 8, 2014

Crushes | Elizabeth & James - NIRVANA White




Hi Lovelies!

I can't even believe it, but finally I had the chance to try something I have been wishing for few months now. It's this gorgeous eau de toilette called Nirvana by Elisabeth and James. You can choose from 2 versions.
The lighter one, which is what I have opted for (white), and the stronger one (in black), that my mum really wanted to try, but they were all sold out unfortunately. The first time I saw it, what really catched my eye was ...You guess! Yes, the packaging. Of, course. Can we just take a second to appreciate how elegant but edgy looking it is at the same time? I love the gold detailing on the sides and in between the top and bottom part , that make it look almost like a milon dollar parfume bottle. Seriously.
I was watching a Sephora Haul uploaded by MakeupbyMandy24, and when she took this " little thingy" and started talking about it I was like "damn, what a nice bottle, design and it must also smell like heaven for sure".
 I was soo curious, if all of the nice things I have heard about this parfume were true. So, I started looking for somebody to help me find this scent. I felt hopeless and mad, because I guess it hasn't even still arrived to the European Sephoras yet. But then a friend of mine said his friend is currently in San Francisco and it won't be a problem to look for it in shops. Yaay.
So, after 2 weeks i finally got it and i have to say, it smells amazing, exacly like I was imaging. It's not too sweet or floraly. It smells  really clean, so differently from other parfumes, I don't know any similar scent to it. It's soo unique!
And my mum loves soo much she still come to me for a little sniff. I'm so glad the bottle is 50ml (for 82$), so I can save it for a little while, hoping I  won't never run out <3

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Konečně vám dnes můžu ukázat něco, o čem sním a toužím už nějaký ten měsíc.
Je to toaletní voda
Elizabeth & James s názvem Nirvana White, kterou prodavají ve dvou verzích. Bílé a černé. Bílá je samozřejmě lehčí verzí a černá tou silnější. 
Na první pohled mě okamžitě zaujal obal. Elegantní, minimalistický, se zlatými detaily. Viděla jsem ji nejdříve u MakeupbyMandy24 tady , pak u mé oblíbené missglamorazzi tady, nebo třebá u essiebutton tady . A to není vše! Bylo jich ještě mnoho, ale ted se i to nechce hledat (at žije lenost).
Každopádně jsem ji začala, co nejrychleji hledat všude možně a bohužel jsem zjistila, že se do Evropy ještě nedostala. A hlavně, že ji prodává exkluzivně jen Sephora.

Byla jsem dost zklamaná, ale nedivila jsem se. K nám se dostane všechno o pár měsíců (let) později, než v U.S.A.. Samozřejmě jsem to nevzdala a ptala jsem se známých na cestách po světě, jestli mi ji náhodou někdo nemůže sehnat. Vždy, když něco opravdu chci, tak to musím mít a to za každou cenu (bohužel, nebo bohudík?) a to mě dělá někdy velmi otravnou (pardon).
 Nakonec se poštěstilo a známý napsal, že má kamarádku v Americe a že se za pár dní vrací, tak ji napíše, pokud by se po ní náhodou nemohla podívat. Moc jsem s tím nepočítala, ale do 3. dnů se ozvala, že ji našla. Sice poslední dva kusy a černá verze pro mámu už byla dokonce i vyprodaná, ale mám ji. A musím říct, že je přesně taková, jakou ji popisovaly. Velmi rafinovaná, sofistikovaná, není ani květinová, ani sladká, voní velmi čistě. Přiznám se. Na první přičichnutí, jsem upřímně nevěděla, co si o ní mám myslet. Líbí se mi, nebo ne? Nebyla jsem zvyklá ani neznám nic podobného, ale asi po půl hodině, co jsem ji cítila pořád kolem, jsem si ji naprosto zamilovala.
 Je jiná, zvláštní, ale jedinečná a to je to, co na vůních nejvíce ocenuji. Vůně přece musí být unikát, nebo ne?  Jen mě mrzí, že až mi dojde, tak nevím, jak ji budu shánět. Zaztím mám 50 ml láhvičku, která mi snad aspon pár měsíců vydrží. Pokud by vás to zajímalo cena za 50 ml byla 82$.
Ted už jen zbývá doufat, že se k nám dostane co nejdříve.

Lots of Love, yours V.

No comments:

Post a Comment

Thank you for all the lovely comments {also for the negative ones, that should teach me something new} <3 Love ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...