Sunday, November 18, 2018

#cukrfree bezlepkové cookies

Ahoj všichni.
Už je to dlouho, co jsem nic nepostla, ale poslední dobou je v mém životě toho tolik nového, že bych se ráda podělila i s Vámi o novinky, které jsem se buďto naučila, nebo vyzkoušela. Už je to týden, co jsem na #cukrfree a bezlepkové “dietě”, jestli se to tak dá nazvat a jelikož spoustu věcí nesmím, musím na jejich upravené verze přijít sama. Tak jsme tedy s mamkou vyzkoušely upéct něco sladkého na zub a vzniklo z toho tohle. Není to klasická chuť sušenek, ale pro mě, která teď cukr a lepek nemůže, to je prakticky delikatesa. Určitě dejte vědět, jak se Vám povedly :)



Budeme potřebovat: 
🍪250g pohankové mouky 
🍪50g kokosové mouky
🍪125g kokosového margarínu
🍪 2 vejce 
🍪 1 čajová lžička stévie
🍪 špetka soli
🍪 pomerančová/citronová kůra
🍪 lžička vanilkového aroma
🍪 rybíz
🍪 kousky 100% čokolády

Smíchejte mouky a udělejte z nich na rovném povrchu “sobku”, do středu pak vhodte margarín, přidejte z jednoho vejce jen žloutek, z druhého bílek i žloutek, stevií a sůl, vanilkové aroma a ručně zpracujte všechny ingredience dohromady, dokud nezískáte ideální kozistenci těsta ( nelepkavá/nedrolící se) . Přidejte rybíz a kousičky čokolády, opět zpracujte a vytvořte z těsta “kouli”, obalte fólií a necháte v lednici 30 minut. Vytáhněte z lednice, rozprostřete na rovném povrchu a válečkem srovnejte tloušťku. Použijte libovolné formičky :) Připravte větší pekáč, vložte pečící papír a poté hotové sušenky. Pečte max. 20 minut při 180 
stupňích. 
Tak a máme hotovo.
Dobrou chuť. 

2 comments:

  1. Zrovna jsem si včera objednávala z e-shopu se zdravou výživou objednávala podobné bezlepkové sušenky na zobání do práce a ani mě vlastně nenapadlo, jak by mohlo být jednoduché připravit si je podomácku :-) Naštěstí mě to nestálo moc peněz, jelikož jsem použila nalezený slevový kupon :-) Až sním ty objednané, tak si je rozhodně zkusím upéct doma!

    ReplyDelete
  2. Fajn recept. Já teda nejsem žádný dietolog a tak bych si klidně dala pořádně cukr, ať jsou cookiesky sladké. :) Fajn recept na ně jsem našla na https://www.atlaso.cz/ kde mají navíc i tipy na to, jak to vylepšit o super sladké dipy. Zvlášť teď na jaře, když je venku hezky a na zahrádkách rostou jahody, maliny a další bobule, tak je to moc dobrý nápad. :)

    ReplyDelete

Thank you for all the lovely comments {also for the negative ones, that should teach me something new} <3 Love ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...